گروه وکلای یسنا

گروه وکلای دادگستری یسنا با تجربه سال ها فعالیت حرفه ای در عرصه حقوقی و قضایی کشور، با همت جمعی از وکلای متعهد و خوش فکر کشور تاسیس گردید.

گروه وکلای یسنا

گروه وکلای دادگستری یسنا با تجربه سال ها فعالیت حرفه ای در عرصه حقوقی و قضایی کشور، با همت جمعی از وکلای متعهد و خوش فکر کشور تاسیس گردید.

ارزش های اصلی ما در گروه وکلای دادگستری یسنا، صداقت و اعتماد، حمایت از نوآوری وکار تیمی جهت حمایت از موکلین می باشد.

در این مجموعه، ما خودمان را تنها به عنوان یک وکیل با تعاریف معمول آن نمی دانیم، بلکه خویش را فراتر از آن چه که مردم از یک وکیل انتظار دارند می دانیم و همیشه در تلاشیم تا به عنوان مشاور و وکیل مورد اعتماد موکلین و مراجعین، چه در زمینه موضوعات حقوقی و تجاری و چه در زمینه موضوعات کیفری، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ثبت ملک جزء تشریفات می باشد و دلیلی بر مالکیت اشخاص بر املاک بوده ولیکن قانونگذار به دلیل جلوگیری از هرج و مرج در امور املاک، در ماده 22 قانون ثبت، ادارات و محاکم را مکلف نموده است که تنها اشخاصی را که سند ملک به نام ایشان ثبت شده است به عنوان مالک شناسایی نمایند.

ثبت ملک دارای مراحل و تشریفاتی است که خود می تواند موضوع دعوای حقوقی قرار گیرد، ثبت ملک ابتدائی ترین مرحله ثبتی است که بر روی ملک صورت می گیرد و پس از آن اقداماتی نظیر افراز، تفکیک، انتقال رسمی ملک، رفع اختلافات در خصوص صدور سند مالکیت معارض و سایر اقدامت ثبتی است که بر روی ملک صورت می گیرد.

اختلافات دیگری که ممکن است در خصوص امور ثبتی به وجود آید در زمینه اجرای اسناد رسمی در ادارات ثبت بوده که می تواند مشمول توقیف یا ابطال گردد.

ثبت املاک شامل املاک مسکونی، تجاری، صنعتی، باغات و اراضی کشاورزی و زراعی می باشد که هر یک دارای قواعد و شرایط خاص خویش می باشد که با توجه به اهمیت فوق العاده هر یک از آن ها برای قانونگذار، اشتباه و اختلال در هریک از مراحل ثبت می تواند موجبات اختلافات حقوقی سنگینی شود.

متاسفانه به علت اینکه اکثر موضوعات ثبتی درخصوص املاک می باشد، خلط اشتباهی بین کارشناسان حقوقی است که دعاوی ملکی و ثبتی را مترادف هم قرار داده اند. در حالی که دعاوی ملکی در خصوص نفس ملک است ولی دعاوی ثبتی در خصوص عملیات ثبت سند می باشد.

گروه وکلای یسنا با داشتن کادری متعهد و متخصص ضمن تعیین راهکارهای حقوقی مخصوص هر دعوای ثبتی می تواند کمک چشمگیری در پیشبرد اهداف شهروندان محترم در موضوع دعاوی ثبتی نماید.


اعتراضات ثبتی

  • vokala yasna
  • ۰
  • ۰

شهرداری یکی از نهادهای بزرگ با داد و ستد های مالی فراوان است یکی از مراودات مالی بسیار مهم شهرداری که ناشی از امور حاکمیتی و تصدی گری شهرداری می باشد تنظیم قراردادهای مختلف با شهروندان است. اکثر قراردادهای شهرداری با اشخاص در خصوص املاک می باشد. قراردادهای فروش املاک به شهروندان یا خرید املاک شهروندان جهت اجرای طرح‌های عمومی و عمرانی از مهمترین این نوع قراردادها می‌باشد. بعضا مشاهده شده که در راستای پرداخت طلب پیمانکاران، شهرداری به جای پرداخت وجه، قسمتی از ملک شهروندان را به عنوان عوارض ساخت محاسبه و تملک نموده و همان ملک را به پیمانکار منتقل می نماید که در این بین نامی از شهرداری درج نمی‌گردد و اینگونه به نظر می آید که مالک، ملک خویش را به پیمانکار منتقل نموده است در حالی که این انتقال با وساطت کامل شهرداری صورت گرفته است. فارغ از نحوه و نوع قراردادهای تنظیمی بین شهرداری و شهروندان، مطالب بسیار مهم و پیچیده ای در خصوص این قراردادها وجود دارد. مطالبی اعم از الزام شهرداری به ایفای تعهدات قراردادی، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، تقاضای خسارت قراردادی و غیره همگی ناشی از قرارداد تنظیمی بین شهرداری و شهروندان است برخلاف تصور عامه که کلیه دعاوی علیه شهرداری را در صلاحیت دیوان عدالت اداری می‌دانند باید توجه داشت که دعاوی ناشی از قراردادهای مذکور در صلاحیت دادگاههای عمومی حقوقی میباشد و اشخاصی که طرف قرارداد با شهرداری می باشند در صورت وجود مشکل حقوقی ناشی از قرارداد می بایست به دادگاه حقوقی مراجعه نمایند لازم به ذکر است در قراردادهای فوق الذکر از آنجایی که شهرداری در منبع قدرت قرار دارد و در صورت وجود مشکل حقوقی ناشی از قرارداد با اختیارات قانونی و فراقانونی مشکلاتی برای طرف قرارداد ایجاد می‌نماید از جمله اینکه معمولا در مقابل ملک موضوع قرارداد مانع یا نیوجرسی قرار داده و از رفت و آمد به ملک بدین وسیله خودداری می نماید شهروندان محترم در زمان انعقاد قرارداد می‌بایست تمام امور را مدنظر قرار داده و مراقب اوضاع و احوال مختلف موثر در قرارداد باشند نهایتا اینکه با توجه به پیچیدگی‌های فراوان دعاوی قراردادی شهرداری، شهروندان محترم قبل از هرگونه اقدام حقوقی با وکیل متخصص در دعاوی شهرداری مشورت نمایند. وکیل دعاوی شهرداری می تواند با تجربه و تخصص خویش بهترین راهنما برای شهروندان جهت حل مشکلات حقوقی قراردادی شهرداری باشد بنابراین در اولین اقدام ضمن مشاوره با وکیل متخصص در دعاوی شهرداری ، دعوای خویش را به ایشان بسپارید.



دعاوی قراردادی شهرداری


  • vokala yasna
  • ۰
  • ۰

 شهرداری دارای وظایف و اختیارات فراوانی است. یکی از مهمترین آنها، جلوگیری از تخلفات ساختمانی یا تغییر نحوه استفاده از ملک میباشد. در شرایطی قانونگذار برای تخلفات ساختمانی یا تغییر نحوه استفاده از ملک مثلاً تبدیل ملک مسکونی به تجاری ، جریمه نقدی قرار داده است. این موضوعات در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و نسبت به آن رای صادر می گردد. پس از صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مبنی بر پرداخت جریمه، شهرداری مبادرت به ایجاد مانع در مقابل ملک تا زمان دریافت جریمه می نماید. مورد دیگری که امکان دارد شهرداری ممانعت از حق فعالیت کسبی شهروندان نماید، اجرای طرح می باشد. گاها مشاهده شده است که شهرداری ها برای اجرای طرح‌های عمرانی مبادرت به نصب بنر و ایجاد دیوار در مقابل ملک شهروندان می‌کنند تا بتوانند به راحتی و بدون عبور و مرور شهروندان طرح مذکور را عملیاتی نمایند. اینجاست که شهروندان یا می‌بایست کاملاً فعالیت کسبی خود را تعطیل کنند و یا در صورت عدم تعطیل، در میزان درآمد ایشان به واسطه مانعی که شهرداری ایجاد نموده است تاثیر چشمگیری ایجاد می شود. موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد که ذکر آن در حوصله بحث حاضر نمی گنجد. گروه وکلای سنا با بهره مندی از متخصص دعاوی شهرداری بیان می نماید که در هیچ کجای قوانین مربوط به شهرداری ملاحظه نشده است که شهرداری جهت دریافت حقوق خود، جواز ممانعت از حق استفاده ملک شهروندان را داشته باشد و در این گونه موارد شهرداری می بایست از طرق دیگر مبادرت به دریافت حقوق خویش اعم از عوارض یا جریمه نقدی نماید. در خصوص تبدیل ملک از مسکونی به تجاری نیز در صورتی که کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها رای به دریافت جریمه صادر نموده باشد، شهرداری صرفاً حق دریافت جریمه را دارد و حق ممانعت نسبت به فعالیت کسبی ندارد. عای هذا با عنایت به اینکه دعوای ممانعت از حق علیه شهرداری به مانند سایر دعاوی شهرداری به واسطه وجود قوانین خاص مربوط به شهرداری و مراجع مختلف صالح به رسیدگی و مشکل بودن تشخیص قانون و مرجع صالح مربوطه نیازمند حضور و نقش‌آفرینی یک وکیل متخصص دعاوی شهرداری می باشد و در ایت خصوص وکیل دعاوی شهرداری بهترین بازیگر دعاوی علیه شهرداری است. بنابراین دعوای خویش را به ایشان بسپارید.




ممانعت ازحق چیست


  • vokala yasna